Träning för Annette

Postat den: 2015-12-17 @ 23:07:00 | Vardag | Kommentarer (0)

Fick sovmorgon imorse vilket var så skönt och välbehövligt. Hade en lektion i skolan 11.10-12.00 sen åkte jag till stallet och  Annette hjälpte mig med. Hon hade läst på hippson om att ta stöd från början och sen skita i om hästen går bakom lodplanet. För om jag aldrig får/tar stöd av honom så kommer han aldrig att sträcka fram halsen och höja ryggen ordentligt. Förut så gick han inåt med näsam och spände ut sin underhals, nu så kommer nacken fram trotts att han går bakom lodplan vilket är mycket bättre. Det gäller hela tiden att testa olika sätt. Man kan inte rida på ett och samma sätt hela tiden eftersom man utvecklas hela tiden. Då Bob är en speciell liten ponny så måste vi tänka utanför den traditonella ridningen.
 
Vi fortsatte med galoppfattningar som vi jobbade på sist. Han måste vara lugn, mellan hjälperna, lite förböjd och gå skänkelvikning in i fattningen. I vänster varv gjorde han fattningarna riktigt bra, men jag kan inte begära mer för han orkar inte helt enkelt. Vi la även stort fokus på mina händer som följer med när jag rider lätt upp och ner. Så otroligt svårt att hålla dom stilla! Men ska verkligen kämpa med det, för när jag hittar ett sätt att bli stabil i mina händer kommer allt bli så mycket lättare med Bob. Helt enkelt så är det bara att kämpa på!
 
 
Älskar honom obeskrivligt mycket!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan