Klaas träningen

Postat den: 2015-12-15 @ 22:20:48 | Träningar | Kommentarer (1)

Igår var jag som sagt i Flen och tränade för Klaas, är verkligen så nöjd med honom som tränare. Tycker om hans upplägg, att man först värmer upp på någon markarbetes övning och därefter så hoppar man fram på ett hinder. Därefter hoppar man låga hinder och i slutet hoppar man på den höjden man är på och sen är man nöjd. För andra tränare har det varit så mycket mellan höga hinder, bättre att man sparar på hästarna och gör grund jobbet över små hinder.

Igår var det bästa träningen med Bob, han var till 99% framme för skänkeln och verkligen sög tag i allt. Vi hade inga problem att räcka fram istället vart det trångt vilket aldrig händer annars. Fick till och med gör några halvhalter här och där så vi inte kom för nära! Har Annette, Jannica och Klaas att tacka för att de hjälper mig att få en så fin ponny. Fick jättemycket beröm och även utav de som tittade på, är så otroligt kul att höra!

Vi hoppade linjer och de satte han som en smäck. Nu måste jag bara lära mig att rida i denna galopp, förut så visste jag exakt hur jag skulle rida. Men nu gäller det att hitta en avvägning så det blir lagom av allt. Ska försöka klippa ihop en film från träningen. Hade min underbara Ellen med mig som hjälpte mig och filmade. Nu när vi inte står i samma stall träffas vi inte varje dag längre, vilket är tråkigt. Vi har alltid så mycket att prata om tror inte att det går en tyst sekund när vi är tillsammans!


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: E

åh löööööve you <3Du är bäst! Ha en underbar resa nu och så måste vi träffas sen :)

2015-12-15 @ 22:28:12
URL: http://nouw.com/ellenochida
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan