Fullfart

Postat den: 2015-12-13 @ 22:16:48 | Vardag | Kommentarer (0)

Hallihallå, igår så var det fullrulle och ingen vila. Jobbade i stora stallet hela dagen och red Bobbi så kom inte hem föräns vid sex på kvällen. Sen kom min farbror med familj och Sofia, vi åt och spelade "med andra ord". Jättemysig kväll dock var jag sjukt trött efter att ha gått upp tidigt och jobbat hela dagen. Bob red jag i ridhuset, hade lagt fram 6 bommar med 5m emellan varje (ett galoppsprång emellan). Jag har ju länge kämpat med att få fram honom ordentligt så igår vände jag på steken och försökte sätta ihop honom, gick helt okej.
 

Juste, testade även att rida på ett tvådelat bett och det gick mycket bättre. Han tar mer stöd och blir jämnare, red även med det idag när Annette hjälpte mig. För ovanlighetens skull så hade vi inte sits träning utan vi kämpade med övergångar och att han skulle bli lägre i formen. Han är inte lätt min lilla ponny. Böjde igenom honom ordentligt åt båda hållen på en ått volt för att hitta hur jag skulle göra för att behålla honom när jag byter varv, det gäller verkligen att rida i varje steg och inte slarva. Måste vara så otroligt petig med honom. Jag gjorde tusentals med övergångar till galopp, skulle i varje övergång tänka på att flytta honom och att inte hänga i innerhanden. Han tyckte det var jobbigt och han orkar inte göra några ordentliga fattningar nu men så småningom efter mycket träning ska de bli bättre.
 
 
Om bara 7 dagar sitter jag på ett flyg till värmen ♥

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan