Sammanhållning Ridskola/Privat

Postat den: 2012-12-25 @ 09:00:00 | Vardag | Kommentarer (1)

Jag har ridit på två ridskolor. Den första ridskolan Trolldal (Katrineholms ryttarförening) där jag har Dippe nu och hade Annie där, bor även i Katrineholm. Jag gick på rid lekis i Trolldal typ ett år, år 2003 tror jag. Sen kom jag inte in på någon ridlektion så då började jag i Vårnäs Vingåkers ryttarförening.
 
I Vårnäs gick jag i jättebra grupper, speciellt den sista. Vi hade super kul tillsammans, de flesta av oss hade mammor som red i nästnästa gruppen efter oss så då var vi alla kvar och åt godis, pysslade i stallet och mycket mera. Alla aktiviteter så var nästan hela gruppen med på och det var lika roligt varje gång! När någon fyllde år så bjöd man hem rid gruppen och hade ex. pyjamasparty :) Men de som hade egna hästar då fick lite mera status om man kan säga så.
 
2008-2010 så red jag både i Vårnäs och Trolldal. Det var då vi ställde oss i kö till Bakfickan. Sen när vi köpte Annie så slutade jag i Vårnäs och red i några månader med Annie på lektionerna i trolldal.
 
I Trolldal så hade alla sina positioner och alla hade så kul tillsammans. Jag minns att det inte var lätt att komma med i ridskole elev gänget. Sen när man skaffade egen ponny så lärde man känna fler människor och mera. Just nu så tycker jag att vi privatryttare på trolldal har super tillsammans. Vi rider ofta med varandra och ibland är vi ett gäng som hoppar tillsammans eller rider ut ihop.
 
Oftast på ridskolor så har man "tuffa gänget", de som syns mest på ridskolan. Och jag hamnade såklart i båda dessa gängen på ridskolorna. Men deras sammanhållning var bra och alla skrattade och hade kul. Egentligen så är det inte så stor skillnad. Mer än att när man har egen häst så kan man göra mera tillsammans, eftersom man alltid ses så tillbringar man mera tid tillsammans. Men i Trolldal så har vi nått som heter "del fodervärd", då så får man rida hästen två gånger i veckan och fixa till den i stallet emot en viss summa. Detta gör att många tjejer ofta är i stallet och är mycket tillsammans.
 
Lite rörigt kanske men hoppas ni förstår nått, annars får ni fråga ;)
 
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Vendela

Hej, jag ser att de här är ett väldigt gammalt inlägg men jag har en fråga. Jag vill börja rida, jag måste övertala min föräldrar, har du något tips på de? Men iallafall så bor jag i både Vingåker och Katrineholm så vilken ridskola är då bäst? Vårnär eller Trolldal? :)

2014-04-03 @ 20:46:05
URL: http://www.nattstad.se/levandeflak
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan