Fråga

Postat den: 2013-04-02 @ 00:22:48 | Vardag | Kommentarer (1)

 
Eftersom frågan var annonym så väljer jag att svara i ett inlägg och hoppas på att personen som ställde frågan ser svartet i detta inlägg.

Jo, för det första så behöver du ha allt som krävs för att få starta en lokal tävling dvs mätintyg, licens osv. När man löser sin ryttarlicens så löser man den för en förening ex. som jag har löst min ryttarlicens för Katrineholms ryttarförening (där jag står med Dippe).
 
Alla klubbar håller inte på med lagtävling men de flesta har nått lag med i någon division. I varje fall så pratar man med någon som har koll med tävlingar och lag i sin klubb. I min klubb har vi haft ett tävlingsmöte där vi har utsett lag ledare och vilka divisioner vi vill starta i osv.
 
Div 3 är den lägsta divisionen och om jag inte minns rätt så hoppar man omg. 1 LD, omg. 2 LD+, final LC och i dressyr är det omg. 1 LC2, omg. 2 LC2, final LB. Sen blir det högre ju högre division man tävlar.
 
Svaret på din fråga är att först bör du veta vilken förening du tävlar för och sen pratar du med dem och frågar om du får vara med i ett lag :) Hoppas du vart något klokare, annars bara fråga igen!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: tack :)

Tack så mycket för svaret, jätte bra! :)

2013-04-02 @ 20:01:26
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan