Daniel träning

Postat den: 2013-02-07 @ 23:10:50 | Träningar | Kommentarer (0)

Tränade för Daniel idag och det var säkert 1,5 månader sist. Eftersom Dippe har varit halt till och från och någon utav Daniels anhöriga har gått bort osv. Men äntligen så blev det en träning!
 
Först så rullade vi runt på två sockerbitar med runt 8 galoppsprång emellan. Vi ökade svårighetsgraden genom att rida snävare och snävare svängar. Han kändes jämn genom allt, tappade lite galopp i kurvan.
 
Sen hoppade vi lite olika banor som låg på 80cm-1m. Jag måste rida mera (då menar jag att jag inte får åka snålskjuts) och komma upp i lättsits oftare. Det rullade på och han kändes fin! Hoppade max tre rundor eftersom han inte har hoppat så mycket på ett tag, men det han gjorde var jättebra!

Mer detaljerad beskrivning får ni inte, men kan försöka lägga upp övningarna någon annan gång. Mamma filmade nån runda så den kommer upp så fort som möjligt. Men nu måste jag sova och ladda upp min inför nationella imorgon, har förberedit naturgodis och loka!
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan