heldag i stallet

Postat den: 2013-02-21 @ 00:11:58 | Vardag | Kommentarer (0)

Imorse kom morfar och hämtade mig, köpte en sallad på vägen till stallet. Checkade Dippes ben och det såg litelitelite bättre ut, men inte mycket. Så beslutade att han fick stå inne.
 
Hjälpte till på körnings aktiviteten, fick även köra lite själv. Var hur länge som helst jag körde shettis! När vi var klara så kom Jojo (en i stallet) och frågade om jag inte kunde rida Ria lite, såklart hjälpte jag henne. Red i 30-40min i ridhuset bara skritt och lite trav, vi gjorde öppnor, slutnor, 3 spår, skänkelvikningar, framdels/bakdels-vändningar. Ria är ett 20 åringt sto som är jätte stor och svart, med avklippt man och lugg.
 
Jag hade ju Karin träning idag och istället för att skita i den då Dippe ska vila, så red jag Twiggy för Karin. Gick superbra, vi red volter, tre spår och serpentiner. Målet var att få henne mjuk, följsam och att hon inte skulle stressa upp sig.
 
Karin kollade igenom Dippe och hon sa att jon inte kunde avgöra om det var sen hinnan eller senan eller om det var en blödning. Men hon sa att de inte brukar vilja göra en röntgen såhär tidigt, så vi väntar i typ 5 dagar och så får jag hålla koll på vad som händer. Så länge får han stå inne i stallet stackaren.
 
Hade även på kyllera på Dippes ben och fixade allt till Twiggy och Dippe. Totalt så var jag i stallet från 10.00-18-00 alltså 8 timmar, inte dåligt!
 
 
min lilla ponnyskrutt måste bli bra igen♥

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan