Karin träningen

Postat den: 2013-02-14 @ 22:26:40 | Vardag | Kommentarer (0)

Vi vill att han ska komma ner fram och ner eller hur ska jag förklara?
Om man kollar på den översta painten (inga fina paint bilder, men hoppas ni blir lite klokare) så går hästen mer framåt och har själva rundningen mer i huvudet. Då kommer även ryggen upp och hästen kan jobba genom hela kroppen. På bilden nedan, så går hästen mer inåt med nosen och ryggen arbetar inte på samma sätt då.
 
Jag har alltid trott att hästen ska gå i den understa formen, för den ser snyggast ut. Men igår när jag red för Karin kände jag skillnad, när han verkligen jobbade igenom hela kroppen och rythmen vart helt underbar!

När jag red Annie satt jag lite bakåt lutad, på Dippe har jag suttit mera rakt och nu ska jag sitta putte lite framåt lutad. Egentligen är väl det bara heltrakt, men det känns som om jag sitter och lutar mig super mkt fram!
 
Jag ska ha händerna neråt och framåt, men fortfarande böjda armar. Sen så ska jag inte utgå från händerna utan de ska bara visa vägen till formen, när det behövs. Jag ska forma han massvis med inner skänkel. Jag har en tendens till att dra bak min skänkel och justera från tyglarna, vilket man inte ska/jag får inte!
 
Jag har fått i uppgift rida på 3 spår och inte på så mycket volter. Igår på träningen så gick det superbra tillslut. Man kände verkligen flytet och hur underbart han rörde sig. Idag så fick jag inte till det förrän i slutet i traven och skritten. Det är så svårt när man inte vet hur man ska korrigera sig själv ännu.
 
Bara kämpa på, snart kommer jag in i det och då blir det lätt som en pannkaka! :thumpup:
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan