Zuri

Postat den: 2013-02-14 @ 22:45:50 | Vardag | Kommentarer (1)

Linnea som står i boxen bredvid mig och har Zuri som Dippe går med i hagen, frågade mig om jag kunde ta hand om Zuri nästa helg. Hon är ett riktigt sto som är en unghäst, men jätte fin! Linnea ska åka till Danmark i 3 veckor och jobba som hästskötare åt Caroline Bonde som åkte dit för att träna, om jag minns rätt?
 
I varje fall så kunde inte hon som ska ta Zuri resten av dagen nästa helg så då fixar och rider jag henne. Idag så red jag henne lite efter Linnea ridit fram henne, bara så jag fick känna på henne och Linnea kunde ge mig tips.
 
Eftersom hon är unghäst så är hon vinglig. Sen lägger hon sig lätt i handen och hamnar lätt i sitt joggtempo. Så man måste rida fram henne och få henne lite mera på bakbena så hon inte faller fram. Men hon var jättefin!
 
hittar ingen bild på Zuri, men det kan fixas inom kort! Någon som söker en box plats? för det finns en ledig nere i bakfickan nu.
 
 
kan ju passa på att säga, var glada för att ni inte har tandställning! Mitt vax är borta och hela min käft är uppriven, kan inte äta...

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Emelie

Linnéa som har Zuri är hon som hälper oss med Bella och det är hon som kommer visa henne på 3-års testet :) Hon har bott/bor nära oss och har varit vän med Sanna sedan de var jättesmå :)

Svar: Det vet jag :) hon bor i stan nu ;)
ericssonsaga.blogg.se

2013-02-15 @ 08:38:21
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan