Markarbete

Postat den: 2013-01-29 @ 23:08:37 | Vardag | Kommentarer (0)

Har just duschat mig, efter ridningen. Pappa följde med mig och hjälpte mig medan jag red och putsade sadeln och gjorden.
 
När jag väl var koncentrerad under passet gick det bra och när jag var lite uppe i det blå så gick det inte sådär jättebra. Grejen var den att jag var själv i tältet och det rasade snö, så Dippe var på helspänn. På slutet i traven så vart han rund, låg och avslappnad.
 
Jag hade dragit fram fem bommar. Jag hade två stycken som jag hade ställt upp på ett voltspår. De andra hade jag 8m och 5m emellan dvs 2 galoppsprång och 1 galoppsprång. Linjen med galoppsprången har vi vid nått tillfälle kört på en Daniel träning. Bommarna gick super när jag var på hugget och då skötte han sig riktigt fint.
 
Men nu måste jag sova, imorgon blir det ett lugnt pass för Dippe.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan