min efterlängtan jag hade och hur den tog snurrning

Postat den: 2013-01-12 @ 00:40:00 | Tankar & Åsikter | Kommentarer (2)

Efterlängtan man har som ridskoleryttare åtminstone hade jag en enorm efterlängtan efter att skaffa egen häst börja tävla och kunna göra vad man själv vill.
 
Jag minns, min pappa ville alltid att jag skulle starta clerounder på ridskolehästar men jag sa alltid jag ska tävla hela tiden när jag får en egen häst.
 
När jag red på ridskolan och det var clerounder så jag vet inte men jag gillade inte det riktigt kanske var jag super nervös och ville bara slippa hans tjat eller så låg det någonting i det. Men den meningen stod jag nästan fast med, jag startade några clerounder med ridskolehäst (max 4 stycken).
 
Min vän Linnea hade egen häst och jag tillbringa en stor del av min tid där ute med henne ibland lånade vi en till ponny så vi kunde rida ut tillsammans. Hennes ponny hade en enorm vilja och alltid när man kommit en bit bort från stallet började den snurra runt och ville hem. Känslan när man hade vunnit var alltid obeskrivlig och jag byggde självförtroende hela den tiden. Linnea var lite osäker eller hur man ska säga vad det gällde Cleo som hennes ponny hette och jag var den modige som alltid antog utmaningen. Som att stå upp i galopp i skogen, när man visste att hon vilken sekund som helst kunde stanna. Nu har man mer erfarenhet men då kände man sig stolt efter den galoppen i lättsits. Samtidigt som jag visade att det "inte var nån fara" så blev Linnea mindre och mindre rädd, ju mer jag tordes "bevisa/visa".
 
Sen tog sommaren slut och vi började skolan. Jag var inte där hela tiden längre och ridskolelektionerna fortsatte, då kände man längtan nått enormt. När man tillbringat minst 3 dagar i veckan där till 1 dag i veckan.
 
Men till slut när jag var 13 år köpte jag min alldeles egna ponny! Känslan att gå till stallet varje dag och kunna gå fram till sin ponny och pussa om den och veta att det är ingen annan utan bara jag. Det där om att jag skulle börja tävla när jag skaffat egen häst tog fart och nu vet jag inte riktigt om pappa kanske ångrar det, men han ställer åtminstone upp och skjutsar mig till alla tävlingar såväl 6 som 4 på morgonen går han upp för min skull.
 
 
 
Linnea, Cleo och jag

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Linn

Jätte fin blogg! Härlig header! :)

Svar: Tack så mycket! :) kram
ericssonsaga.blogg.se

2013-01-12 @ 08:17:53
URL: http://linnhagstedt.se
Postat av: Tyrz

sv: visst kan vi göra länkbyte :) säg till när du har gjort på mig så gör jag ett på dig <3

2013-01-12 @ 10:13:22
URL: http://tyrz.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan