Stall

Postat den: 2013-01-17 @ 23:51:20 | Tankar & Åsikter | Kommentarer (3)

Nu så har jag bara haft häst i ett stall men varit i desto flera. Nu när jag tänker efter så har man ju lite kriterier, jag skulle inte kunna tänka mig att byta stall till vilket som helst.
 
Stallet måste ha:

- En rid paddock som är upp belyst och helst ett tält/ridhus (eller skritt avstånd till tält/ridhus) då mina föräldrar inte har möjligheten att skjutsa mig till ett 4-5 dagar i veckan.
 
- Fina hagar och helst snälla hagkompisar så min ponny slipper gå själv.
 
- Stora boxar
 
- En sadelkammare och gärna mer utrymmen att ha grejer på (då jag inte har någon plats för det hemma).
 
Allt det jag verkligen behöver plus mer finns där jag står nu på Trolldal. Det är ett toppen ställe att ha häst på, du kan hålla igång din häst året om och det finns tränare där och som kommer dit. Vi har en stor paddock, en liten paddock, ett tält, ett ridhus och hyfsade rid vägar i skogen. Nära till vatten är det också. Eftersom det är en ridskola så kan man alltid få hjälp av ridskolelärarna om man undrar nått så finns det alltid kunniga på plats.
 
Hurregud, jag har aldrig tänkt på hur bra jag faktisk har det i Trolldal! Allt som jag behöver och mera finns här. Skulle inte kunna tänka mig att flytta ut i bursen utan allt detta jag har, lite bortskämd är man nog här på Trolldal.
 
 
Där bakom ligger ridhuset, hittar ingen översiktsbild...

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Ronja

Nu är veckans bloggvinnare utsedd , gå in och kolla om just du vann :D
Kram!

2013-01-18 @ 19:35:53
URL: http://ronjaahultman.blogg.se
Postat av: Anonym

Måste du åka till ridhus 5 dagar i veckan? Det bästa sättet att träna en häst på är att rida ut, man kan träna i stort sett allt, typ kondis, styrka, galoppombyten, skänkelvikningar m.m. Åker till ridhus ca 1-2 gånger i veckan nu på vintern och det funkar super, lite jobbit iofs om det inte går att rida ut överallt nu på vintern pga styltor,is eller skaror. Tävlar upp till 120-130 i hoppning med mina hästar och har endast tillgång till en 20*40 ridbana hemma som jag inte rider på mycket. Man klarar sig bättre en vad många tror utan något ridhus, och det är betydligt billigare, betalar ca 1500 kr totalt(!) varje månad per häst och då ingår foder, strö, hovslagare, stallkostnader.

2013-01-19 @ 12:02:02
Postat av: elin sundgren

Vilken fin header du har!

Svar: Tack så mycket! :D
ericssonsaga.blogg.se

2013-01-21 @ 18:50:21
URL: http://www.elinsuundgren.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan