tandreg, gubbdagis och barbacke ridning

Postat den: 2013-01-31 @ 23:00:01 | Vardag | Kommentarer (1)

Jätte tråkigt att jag bara publicerar "vad jag gjort inlägg". Men min fantasi är slut och jag har mycket annat att göra... Så här kommer ännu ett min dag inlägg.
 
12.02 gick mitt tåg till Eskilstuna, innan det hann jag med två lektioner i skolan. Pappa mötte upp mig på stationen för att kasta i oss lite mat och gå till tandregleringen. De flyttade några bracks och spände lite, fast jag känner ingenting som jag även sa till dem.
 
Pappa och hans drängar gör ett stor jobb i skogen en bit bort, så jag fick hänga med dit. Det var som rena gubbdagis. De håller på att gräva ner ledningar, så det är som en labyrint och där går de omkring och två drängar sitter i grävmaskinen, sen så hoppar de över lerhögar och trillar och är alldeles geggiga. Underhållning på hög nivå!

När de jobbat klart åkte vi hem käkade lite, sedan vidare till Dippe. Jag red han barbacka i tältet, i kanske 1 timme. Han behöver rätt lång framridning men på slutet var han jättefin! Pappa gick med mig en bit ner på asfalts vägen, för lite av skrittning. Har ett nytt upplägg på mina ridpass, kan skriva om det i ett annat inlägg.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Hugo

Fint kort pårej ! :)

2013-02-01 @ 20:42:49
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan