Veterinär besöket

Postat den: 2013-01-23 @ 23:23:29 | Vardag | Kommentarer (0)

Hellu
 
Gick i skolan till 10.45 då pappa kom och hämta mig. Vi fixade allt lastade in Dippe sen bar det av mot Täby där Dippe skulle checkas av veterinär. Det är samma veterinär som besiktigade Dippe och som de förra ägarna har användt sig utav. Han kom på vilka vi var efter att vi berättat vilka de förra ägarna var.
 
Axel (som veterinären heter) kollade igenom honom grundligt. Jag sprang fram och tillbakas jag vet inte hur många gånger... När han böjde alla leder och kollade. Efter det så vart det ännu mera springning fast då på en volt, där det låg asvalt. Dippe såg super ut och visade ingenting efter detta, men jag longerade även honom i alla gångarter i ridhuset en bra stund om det skulle komma fram, men icke sa nicke!
 
Jag åkte hem med en helt frisk häst, så skönt! Han känndes ju bra redan igår men alltid bra att kolla för att vara på säkra sidan. Så jag skulle rida på som vanligt inte lika hårt i en vecka och om han fortfarande känns bra så är det bara att tränatränaträna.
 
Om allt går vägen så ska jag åka till strömsholm 2-3 mars på tvådagars kurs som Katrineholms ryttarförening har fixat. Då kommer vi att träna för Daniel där, tror det kommer bli super kul! För nått år sedan åkte ett gäng tjejer från KRF till Louise Haaga och var med på en kurs. Vi hade verkligen super kul då, så skulle inte förvåna mig om detta blir lika bra om inte bättre?
 
När vi kom hem från veterinären så fick Dippe mat och jag fixade lite grejer. Hade lovat att rida Majas häst Kalle en stund då den typ vrider på huvudet och inte vill "svänga" som hon vill. Det gick väl rätt bra, han vred lite på huvudet i vänster varv, men i galoppen så fick jag ändå med yttersidan mera än vad hon hade fått. Så hon fick se från marken, kanske blev hon något klokare... 
 
Red även Dippe en stund 20 min skritt, 10 min trav och 20 min skritt. Vart nog en liten paus i traven då jag red Kalle. Dippe känndes fräsch och pigg. Han har en helt annan gång när han är bra, han rör sig mycket mera och lyfter på bena mera. Märks att han tyckte det var skönt att få arbeta lite då han typ inte gjort nått på 5 veckor.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan