Frisk ponny

Postat den: 2013-07-31 @ 23:48:43 | Vardag | Kommentarer (1)

Hellu
 
Idag har jag, pappa och Dippe varit iväg hela dagen, speciellt jag. Vi har varit hos veterinären för att checka Dippe och han var helt frisk! Han rörde sig perfekt och visade inget tecken på hältaa eller att han skulle ha ont någonstaans, vi ultraljudade även bullen och även den ser super ut och troligen kommer den aldrig försvinna (men den är så liten så liten så det gör inget). Så nu är det bara att sätta igång och tävla igen, är så sjukt glad att alla dessa månade jag har suttit igång honom har varit värd den tid det tagit.
 
Efter veterinärbesöket åkte vi och kollade på en mc, denna gång en svart och röd. Det var ännu snyggare och pappa ska åka upp i veckan och köpa den!
 
Vi kom hem vid 18.30 så stoppade in Dippe i boxen och mockade ur trailern. Sen skjutsade pappa mig till mitt nya jobb. Där så visade en tjej mig allt vad man gör på onsdagar sen så ska jag följa med henne på en söndag också innan jag kan köra igång på riktigt. Ska bli skönt att tjäna lite egna extra pengar :)
 
Pappa hämtade mig när vi var klara, åkte hem och käkade. Därefter tog jag moppen till stallet igen för att flytta Lussi till Dippes box och soppa ur all spån ur hennes. För imorgon ska de tvätta på privatsidan i stora stallet och jag tänker inte gå upp sex för att tömma hennes box och Dippe går ju ändå ute på natten så det passade perfekt!
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Johanna

Gud vad roligt att han var frisk!!:)

2013-08-02 @ 00:12:49
URL: http://johannaosv.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan