långuteritt och tömkörning

Postat den: 2013-07-31 @ 00:29:57 | Vardag | Kommentarer (0)


så det gäller att få fram henne ordentligt och bara vänta ut henne till hon släpper.
 
Dippe är väldigtväldigt känslig och vi hade läder tömmar, men de vart för tunga för honom så bytte till ett par tyg tömmar som är lättare men inte tillräckligt. Jojo tyckte jag skulle testa med ett kapson, så han går bettlöst. Då borde han bjuda fram mer själv när det inte blir samma tyngd.
 
Igår så red jag och Amanda med ponnysarna runt hela forssjö, vi besökte min farmor och fick mat samt fika. Hästarna stod och betade medan vi åt, så det vart en paus. Vi var även till amandas hus men ingen var hemma. Hela ridturen var kanske 2 mil och tog runt 4h med pauserna. Vi skrittar och travar mest och några små galopper tog vi, det vart lagom.
 
Mitt inlägg vart cp, orkar inte förklara men hoppas det går att förstå ändå...
 
 


Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan