Lagtävlingar

Postat den: 2013-03-28 @ 08:18:00 | Tankar & Åsikter | Kommentarer (1)

Många tror att man har en stor press på sig och att alla blir skit tjuriga på en om man misslyckas. Även jag trodde detta när jag skulle börja ge mig ut på de riktiga banorna. Men tvärt om det är super bara att tävla i lag det första man gör, det finns många anledningar som ex
 
  • Du känner alltid folk på tävlingsplatsen
  • Efter som det är din första tävlings säsong och du inte har någon vana om när du ska lasta ut mm. så finns det personer du känner som kan hjälpa dig med allt vad gäller vaccinationsintyg till framridning
  • Det blir en lag anda i laget och alla peppar varandra och hjälper varandra framåt
  • Du går banan med laget och får tips på vad du ska tänka på osv
 
Även om du tävlar på en högre nivå så tycker jag att det är super kul att tävla i lag, sen blir det allvarligare ju högre upp man kommer såklart och det ställs en högre press på en om du tävlar elit, då är kanske inte allt lek längre samma sättet.
 
Mina första tävlingar gjordes i lag och det inte speciellt bra, men jag fick ta lärdom av andra hur jag skulle planera mina tävlingar. Även fast man gått grönkort kursen så behövs det mycket erfarenhet av att var på tävling för att man ska ha en tidsuppfattning av allt och en bra planering. Såhär såg min första tävling ut ↓
 


Nackdelen med hoppningen till skillnad från dressyren vad det gäller lagtävlan är att även om du gick nolla med en grym tid i lagklassen så har du ingen chans att få en placering ändå som du kan i dressyren. För i lagklassen i dressyr startar du som en individ och som ett lag, dock betalar du din egna start då. I hoppningen betalar föreningen för lagklassen. Så det blir väl typ lika i slut ändan.

Helt enkelt är det grymt att tävla i lag och det är ett superbra sätt att lära sig runtiner sin första tävlings säsong. Så en fet HISS till lagtävlan.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: fråga

hur kommer man med i ett lag?

2013-04-01 @ 13:23:55
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan