min danielkurs helg

Postat den: 2013-03-21 @ 09:00:00 | Vardag | Kommentarer (0)

Tänkte berätta lite om min helg upp i Strömsholm för några veckor sedan närmare bestämt två veckor sedan (1-3 mars). Egentligen var det bara en två dagars kurs, men varken jag eller Elin (en tjej som åkte med oss upp med sin ponny) hade skjuts på lördagen så vi åkte upp på fredagen istället.
 
När vi kom dit lastade vi ut ponnysarna i ett jättefint stall och på tavlan stod de att dem kunde fixade fodringarna åt oss = sovmorgon :love:
 
I vandrarhemmet var det jätte fräscht och det var massor utav människor där. Vi käkade även en bit pizza med pappa innan han åkte hem igen. Personalen där var jätte trevliga! :thumbup:
 
Som ni redan vet så är Dippe sen skadad och var även det då, därför hade jag med mig en ridskoleponny upp vid namn Munsboro Aussie såkallad Aussie. Hon är född 2000 och tävlade upp till LA innan ridskolan.

Lördagen:
Vi hade ett markarbetspass och arbetade mycket med avstånd och lydnad. Aussie lyssnade bra vad det gällde arbetet i trav. Men över de upphöjda bommarna i galopp så taggade hon till precis innan hindret och det vart inget riktigt flyt i det hela då jag försökte åtgärda det hela tiden istället för att låta det rulla på.
 
När vi hoppade en liten bana med övningarna vi hade tränat på så gick det riktigt bra! Minns också att vi stod upp och arbetade i galopp på fyrkants spåret och jag fick riktig träningsvärk efter det, haha!
 
Söndag:
Vi hoppade bana hela träningen i stora ridhuset som heter nått speciellt såklart. Första rundan fick vi bara cp-språng och allt bara gick kaos! Andra gången gick det mycket bättre, fick ett bättre flyt, en bättre grund galopp med mer energi i utan att hon sprang iväg.
 
Ja, det var en liten snabb utvärdering av min helg kurs uppe i Strömsholm som var super trevlig och lärorik!
 
 
Om ni vill ha banskisser och lite mer info om övningarna eller undrar nått så bara skicka en kommentar så berättar jag gärna, men vill inte lägga ner en massa jobb i onödan!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan