promenad

Postat den: 2013-03-20 @ 22:30:37 | Vardag | Kommentarer (0)

Hellu
 
Igår kväll rev vi ut allt i köket då vi börjat renovera och mamma behövde hjälp att packa ner allt så jag stannade hemma och hjälpte henne. Pappa åkte då ner själv till lilla Dippson, så jag fick inte träffa honom förrän idag!
 
Min kära mor följde med mig ner till stallet och hjälpte mig. Vi tog en promenix med Dippe på 27minuter för att vara exakt. Mamma ledde honom ca 2/3 av promenaden, för att jag skulle förklara vad hon ska tänka på osv. Så hon tillslut kanske säker nog att gå ut med honom själv. Dippe är inte alls dum eller någonting så, men dock inte så van vid skog, forsar, massa hus osv vad jag har förstått. Så han är under inskolning eller vad vi ska kalla det för.
 
Men han har blivit mycket säkrare, visst han kan börja trippa om det är mörkt och kommer mycket bilar speciellt bakifrån är läskigt. Bara man inte hänger sig i grimskaftet utan säger lite fler gånger och lite bestämdare typ kör ormen med grimskaften ni vet en sådan "klatsch", så lyssnar han galant eller han slutar inte trippa men han trippar inte fortare. Egentligen gör han inget mer än att trippa, men det kanske ser värre ut. Han är så uppfostrad så han skulle inte våga sticka!
 
Jag är glad att jag har sluppit tagit i tur med honom som jag fick göra med Annie, hon var bedräglig! Som vart som en liten hund :rolleyes:
 
 
TRU LOVE ♥

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan