ridskola/stor anläggning

Postat den: 2013-03-22 @ 06:08:00 | Tankar & Åsikter | Kommentarer (0)

Dippe har varit skadad i 1 månad idag och ändå har jag kunnat hållit uppe min ridning. Jag har ridit minst 3 gånger i veckan dock inte på Dippe. Det är detta som är så himla bra på en ridskola/stor anläggning, vad ni än väljer att kalla det för, för det finns alltid någon som vill ha hjälp med sin häst.
 
Om jag istället skulle ha stått ute i skogen med få hästar i stallet skulle jag troligen inte ha samma möjlighet att hålla igång min ridning. I mitt fall hade jag extra tur då Maja är och jobbar i Strömsholm och har tagit med sina unghästar men lämnat Martell. Annette hennes mamma är inte så sugen att rida varje dag så jag och Amanda får rida honom i stort sett när vi vill. Under påsklovet kommer de troligen att åka till Danmark och lämna alla tre hästar som jag och Amanda ska hjälpa till med. Ska även troligen ha hand om en kompis häst Zuri 2-5 April, vilket är snart.
 
I och med att jag numera rider andras hästar mycket mera så får jag större kunskap. Dessutom är de flesta hästar jag rider storhästar, så jag indoktrineras på det samtidigt! Under denna månad när Dippe har varit skadad så har jag hunnit med att rida minst 5 olika hästar olika mycket, varav en är var ridskoleponny.
 
Visst jag har inte kommit längre med Dippe eller lärt känna honom mer, men jag har utvecklat min ridning, tagit med mig knep jag lärt mig och kunskap jag kommer att behöva i framtiden. Detta kommer jag se som en lärorik tid dessutom har jag fått extra motion när jag har promenerat med Dippe. Så jag ser ändå på denna tid som positiv, men visst jag har mina stunder då jag verkligen saknar att ha Dippe att ha med på träningar istället för att sitta på lektorn och titta på.
 
En stor hiss till att stå på en ridskola/stor anläggning!
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan