Hovar

Postat den: 2013-05-28 @ 08:40:00 | Vardag | Kommentarer (0)

Varje gång Dippe skos frågar jag alltid min hovslagare vad han tycker om hans hovar och om jag behöver fixa med dem. Sist hovslagaren var här så sa han att Dippes hovar var torra och att de lätt blir det under denna period på året. Hovslagaren rekommenderade att jag skulle smörja/pensla in dem med trätjära 3 ggr i veckan. Det finns speciell hov kära men är så mycket dyrare och båda har samma effekt.
 
Jag kör med VirkonS också lite då och då för att döda alla bakterier i hoven, de brukar lukta illa om hoven om man inte rengör dem med bakterie dödande medel. Detta har jag också fått i tips av min hovslagare, när jag hade min förra ponny och jag har fortsatt med det på Dippe också för att hålla hans hovar fräscha.
 
Jag tycker det är super viktigt att man pysslar om hästarnas hovar lika mycket som resten utav kroppen. För om inte hovarna fungerar så fungerar inget annat heller. Det är toppen att ha en hovslagare som ger en tips på hur jag ska vårda hans hovar. Men även i övrigt ger han mig lite tips om jag ber om det, superbra att ha en hovslagare som kollar igenom hela hästen!
 

Köpt från lantgarden
 
 
Köpt från Bygg och interiör (inte exakte den på bilden).

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan