min helg

Postat den: 2013-05-27 @ 22:29:37 | Vardag | Kommentarer (0)

Hellu
 
Dagarna har gått fort och mycket har hunnits med.
 
Fredag:
 
Jag åkte med pappa på morgonen till tummelsta jobbade i en halv timme sen åkte vi in till stan och det fixade min tandställning. Mina tänder ser lovande ut och det börjar hända saker i munnen min. Ska tillbaka om 6 veckor eller 4 minns inte riktigt.
 
Efter tandregleringen så åkte vi tillbaka till tummelsta där jag jobbade hela dagen, sen åkte jag med Emil hem och vi lastade av allt vi lastat på lastbilen. Sen fick han skjutsa hem mig då pappsen jobbade kvar lngre och jag skulle hinna med hästen innan natten.
 
Jag red Dippe på banan och Lussi hann jag aldrig, för Amanda ringde och frågade om jag ville träffa henne och hanna nere på stan. Så hem käka, byta om och vidare ner på stan. Hade en mysig kväll!
 
Lördag:
 
Gick upp vid 11 sen slängde jag och Zelda oss på en filt och där låg vi och jäste i 4 timmar typ, eller Zelda hoppade runt och jag låg där som en död säl. När mamma kom hem åkte vi ut till ponnysarna, hon hjälpte mig med insläppet.
 
 
Båda fick gå i skogen vid djulö, min lilla klätterrunda. Båda två kom över utan att jag behövde sitta av, men innan så ställde de sig lite och bockade men de lär sig!
 
På kvällen hade mamma gjort en jätte god middag och som vanligt hade vi Zelda springandes runt oss. Myste sedan framför tvn med jordgubbar och glass! :)
 
Söndag:
 
På morgonen så grattade jag mamma på morsdag. Sedan åt vi en mysig frukost med Zelda omkring hoppandes runtomkring oss.
 
Som varje morsdag åker vi till ingvalstorp och köper blommor i stora lass. Skojar inte alla kollar på oss när vi kommer släpande på allt. Jag fick även ett kungquats träd, super goda frukter på det! Efter glass och blommor åkte vi till farmor och fikade lite.Kom iväg till stallet sent och då hade jag två hästar att rida plus att fixa allt till Dippe.
 
 
Dippe red jag ett lungt litet jogging pass på i ridhuset. Arbetade bara lite lösgörande, på volter, tre spår och skänkelvikningar.
 
Lussi red jag ett ordentligt dressyr pass på skrittade och la största fokusen på traven, men det vart lite galopp också. Varje ridpass undrar jag alltid varför jag håller på med henne men efter en 20-30min så förstår man, hon är så underbar när hon trampar under sig och väller ut FINA PONNY!
 
Borde be någon filma henne när allt börjar faller på plats. Dock orkar hon inte gå bra så länge, utan försöker alltid dra upp huvudet och slarva med bena. Men de stunder hon är fina är att dö för.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan