tränat all day

Postat den: 2013-05-31 @ 00:07:58 | Vardag | Kommentarer (1)

Hellu
 
Idag har jag tränat sten hårt, känns så bra nu efteråt! Kan sova med gott samvete.
 
Började med att gymma i 45min innan skolan sen hade vi idrott i skolan och då tog jag ut min ordentligt. Åkte dirkt till stallet efter skolan, fixade allt, borstade ponnysarna, byggde fram hinder och sedan red jag båda ponnysarna. Nu på kvällen tog jag och pappa ett kvälls dopp simmade runt 70 längder om inte mer!
 
 
Lussi och jag skulle egentligen ha varit med på Daniel träningen men den vart inställd så jag och fyra till bestämmde oss för att hoppa ändå och frågade Annette (ridskolecheften) om hon kunde hjälpa oss. Vi började med att rulla över en grind på en volt i båda varven.
 
Därefter hoppade vi en vattenmatta med vatten i så de skulle få se det, inga tittigheter alls. Annette hittade på en bana av de hinder vi stallt upp lite huller om buller, var bland annat med en kombination. Lussi stannade i kombinatonen första gången då hon upptäckte det andra hindret direkt när vi hoppat det första in i kombinationen och hon är inte van vid att hoppa kombinationer, men efter lite tveksamheter hoppade hon det.
 
Sen så stanade hon på en parallel oxer där det var plankor ned till och jag for av. Landade jättesnyggt i gyttjan på rumpa, var faktiskt rätt varmt och mysigt där. Efter lite om och med hoppade hon det, vi hade dragit ihop det så det blev ett räcke. Resten av hindrerna gick bra!
 
Jag måste tänka lite extra på att inte räta upp mig så mycket utan vara lite med frammåt, inte kasta fram överlivet i sprången och hålla en lugn och jämn galopp hela vägen (inte jaga, utan hålla om).
 
 
Dippe klättrade jag med tillsammans med Emma. Dock så orkade inte hennes ponny med lika mycket som Dippe så det vart inte lika många gånger i brantaste backen... Träffade dessutom på två av mina klasskompisar som kom körandes på deras moppar vid forssen.
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Emma

sv: Tack så mycket :)

2013-05-31 @ 09:11:10
URL: http://emmach.blogg.se/
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan