två ordentliga ridpass

Postat den: 2013-05-29 @ 23:31:18 | Vardag | Kommentarer (0)

Hellu
 
Idag fick hästarna gå varsina ordentliga pass i ridhuset då det vräkte ner med regn! Fick sluta 12.30 från skolan så jag hann göra allt innan mötet som började 16.15, kom bara en kvart sent men de hade ändå inte börjat.
 
Dippe började jag rida, släpade fram fem bommar och fem sockerbitar så jag hade upphöjda bommar. Det avr första gången jag red markarbeta ordentligt  med honom på jättelänge, säker två tre månader sen sist. I början var han lite tveksam då vi inte hade fåt upp tempot tillräcklogt, utan han svumlade runt mest.
 
Men när han var igång så fick han jobba med ryggen över bommarn. Han  bukar alltid ta bommar lätt som en plätt men eftersom det avr länge sedan så kommer det ta nån/några gånger  till innan han löser allt själv vad gäller bommar. Nöjd över passet idag med lilla prinsen!
 
Lussi red jag dressyr på. De första 30 minutrarna behöver jag inet äns skriva om. Men sen så började det ta sig och hon gick super stundvis. Jag tvingade Sofia filma, så ska försöka föra över den till min dator på något vänster. Filmen är sju minutrar, hehe.

Kom hem tidigt idag. Så jag och mamma rensade igenom mina kläder och skrev upp vad som behövdes och det var en hel del. Men på lördag åker vi och shoppar. Har även städat mitt rum och fått hjälp av Ellen med min spanska läxa.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan