tisdagens ridning

Postat den: 2013-10-22 @ 22:52:44 | Vardag | Kommentarer (0)

Hellu
 
Idag så kom jag till skolan rätt så dygnsur, var inet så mysigt att ta på sig en blöt jacka och moppehjälm när jag skulle hem... Börjar bli kallt och åka moppe, men ska försöka köra så länge som möjlit för jag vet inte hur jag ska kunna hinna i tid till bussen varje morgon. Jag kommer liksom inrusandes precis innan lektionen startar varje morgon, hehe!
 
Hade tänkt rida ett rejält dressyr pass på Zuri idag med snodd och allt, men det vart väl halv lyckat. Hela ridhuste var upptaget så var tvungen att vara i tältet och på ena halvan var det en som longerade och där det fanns plats för mig så var inte underlaget optimalt, så kunde inte galoppera igång henne ordentligt då jag inte kunde rejsa runt om de longerar. Så istället fick jag nöja mig med skritt, trav och ytterst lite galopp. 
 
Efter som jag hade satt på en snodd så jobbade jag på min sits och min inverkan. Zuri är en liten annorlunda häst att rida och lite svårare än vad Dippe var exempelvis. Så om jag inet kommer till att hon sänker nacken, aktiverar bakbena och kommer upp lite med ryggen så kan inte jag börja jobba henne men med snodden löst inspännd så blir allt genast mycket lättare för min del och jag kan komma till ridning mycket fortare. Men trotts omständigheterna tyckte jag att hon var fin och trampade på bra i traven där fick jag ett riktigt fint swung!
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan