Daniel träningen

Postat den: 2013-09-17 @ 22:58:28 | Träningar | Kommentarer (0)

Igår kväll så hade vi Daniel träning. Jag var med på både  Ranger (en ridskolehäs) och Zuri.
 
 
banskissen i mini fromat
 
Första gruppen (ponny gruppen): Då hade jag med Ranger för han är inte så stor och jag kan klämma in honom lättare mellan bommarna/hindrerna än Zuri, på ponny avstånd. Daniel bad oss ta stoppa in fötterna ovanför stigbygel, så vi fick jokey läder. Vi travade och galopperade fram i detta. När vi fick ta våra stigbyglar igen så red vi på en stor volt och flyttade ut bakdelen.
 
Ranger var super lätt att flytta och reglera, dock gick han som på graman trotts att jag knappt höll i tyglarna, så om han skulle ha velat dragit skulle jag inte haft mycket att säga till om. Han är enkel på hinder och hoppar riktigt bra! Har tävlat honom förut en gång, vi gick nollnolla då i div 2. snabbast i omhoppningen var vi också, det var första gången jag satt på honom idag var det andra gången. 
 
Vi hoppade sen en liten bana som flöt på bra, är riktigt nöjd!
 
 
första gången jag satt på Ranger, för 13 månader sen
 
Andra gruppen (storhäst gruppen): Då red jag Zuri hon posetiv och glad. Som tur var så slapp vi rida med jokey läder, vi gick istället på att flytta bakdelen direkt vilket inte gick sådär jättebra... Nått att träna på! har ju provat göra lite framdelsvändningar, hon tar inte skänkeln helt ännu men det kommer. Sen är hon så mycket att rida ihop och mina skänklar kommer inte riktigt, hehe. Så har liet svårt att få med henne i vändningar då jag lätt tappar yttersidan och tar till med gamla Annie fulingar..
 
Hon hoppade ärligt, stort och luftigt! Var andra gången jag hoppade henne och Zuri är trotts allt bara 6 år så hon är fortfarande lite vinglig och när jag inte kan rama in henne tillräckligt så blir det ännu lite mer vingligt. Jätte roligt att jag fick vara med på henne, det är jätte nyttigt.
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan