dressyr övning

Postat den: 2013-09-27 @ 23:41:24 | Vardag | Kommentarer (0)

Tänkte ha ridit ut idag men hade ingen sällskap och värdret var inte med mig så red lite dressyr i ridhuset istället. Fick sällskap av Amanda med Artie, trevligttrevligt! Hade för någon dag sett denna övning och tänkte testa den, så red någon variant av den. Eftersom jag inte hade tänkt rida dressyr idag så hade jag inte riktigt läst på precis hur jag skulle ha gjort... men skit samma övningen↓
 
 
 
Tyckte den var riktigt bra, fick träna på att svänga rätt och var tvungen att se till så Zuri inte flöt ut på kvartslinjen eller på något annat ställe och att vi red de angivna vägarna. En ren kordiantions övning för min del, vilket är superbra! Hon gjorde övningen hur bar som helt i galoppen, hon satte under sig ordentligt  och blev inte alls lika hängig. I traven vart hon riktigt lösgjord och svarade super på mina hjälper!
 
Imorgon har vi morgonen så det blir en tidig morgon, tråkigt nog! Egentligen skulle jag ha varit på ulken kurs i strömsholm denna helg, men den blev inställd för få anmälningar.
 
 
Saknar dig så, om du bara vore här ♥ 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan