helgen

Postat den: 2013-09-23 @ 22:56:01 | Vardag | Kommentarer (0)

Hellu, har varit lite frånvarande här ett tag. Jag har mycket i min hjärna och jag glömmer bort saker hela tiden, allting är urfunktion för tillfället och så kommer det att vara en tag framöver! 
 
lördag:
 
Red markarbete på Zuri då för Linnea, på storautebanan. Eftersom jag har en macbook och inte har paint så har jag ingen susning om hur jag ska kunna rita upp min övning (om någon har något bra program för det, KOMMENTERA!). 
 
Men Ivarjefall så red jag först över bara en serie travbommar och försökte få in ett jämnt flyt. Där efter gjorde vi sista bommen till ett hinder som låg på 90cm kanske i slutet kanske. Gjorde sedan två hinder med några travbommar framför, hon taggade till lite mer då så var tvungen att räta upp mig ordentligt och göra några fler halv halter.
 
Zuri är helt okomplicerad på hinder, men när det blir någon förändring i övningen så måste man ha skänkeln lite extra om. Hon hoppar riktigt bra och jag är jätte nöjd över henne och mig själv!
 
söndag:
 
Tränade ett ordentligt konditionspass med mamma. Körde roddmaskinen i 10min, därefter lite mage. Körde 15 min crosstraning, men jag får ont i min högra fot på yttersidan på mitten av foten av crosstraningen så körde de resterande 15 minutrarna på en cykel. 
 
Skrittade ut barbacka i 20min runt anläggningen på Zuri och myste med henne!
 
idag:
 
Skolan var väl relativt lugn, inte massa inlämningar och uppgifter att göra än så länge. Åkte hem och käkade äggmacka och kollade ett avsnitt av gossip girl, beroende!
 
Vid sex åkte jag till stallet med pappa, red ett orentligt dressyrpass på Zuri. Linnéa var med och hälpte mig. Ibörjan fokuserade jag på att få henne uppskärpt på skänkeln med avbrott längst serpentinernas mitt pukter. Därefter så fick jag rätt mycket gratis vad gäller aktiviteten i bakkärran. Travade på en volt och la mini volter i volten och verkligen formade henne runt innerskänkeln.  
 
I galoppen fick jag en riktigt go känsla, hon var med mig och lyssnade på allt dessutom var hon super aktiv där bak. Kunde lägga mini volter utan att hon sköt ut ngon bog och galoppombytena börjarta sig!
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan