Tävlingen - Norrköpings fältridklubb

Postat den: 2013-09-01 @ 00:48:18 | Tävlingar | Kommentarer (0)

Var en tidig morgon då vi gav oss iväg på årets första riktiga tävling efter skadan, känndes riktigt gött!
 
LD : Vi tog ut hästarna för tidigt för det tog sån jäkla tid för dem.. Så det vart en ordentlig framridning ka man säga. Hoppade fram minimalt då det var på en super blöt bana och han vart otroligt skitig av lera.
 
Inne på banan känndes han väldigt pigg och stark, han tog inte alla mina halvhalter. Så till näst sista hindret råkade jag släppa honom lite och då vart han flak och petade han bakbommen. Slutade på 4 fel och 43.5 stilpoäng.
 
LC : Framridningen och hoppningen känndes riktigt bra, tog bara några språng på ett räcke som stod nere på frmridingen (gräs). Med den fina känslan räckte det till en andra plats när det var 20 kvar. I slutet var det endast 3 som petat ner mig, så jag kom på 5 plats utav 30 stycken. 
 
När vi gick in till prisutdelingen och de satte på Dippe hans rosett så sträkte han på sig lite extra. I ärevarvet så jobbade han på och satte under sig ordentligt, jag behövde knappt hålla i tyglarna. Tror han kännde sig stolt!
 
 
Framridning: Den var stor och rymmlig, gräset var även bra där inne. 5/5
 
Framhoppning: Ingevidare, underlaget var sönder regnat och den var plaskblöt. Underlaget vart glidigt, uppskattades att de flyttade ner ett räcke till framridningen. De borde ha haft framhoppningen på gräset från början. 1/5
 
Banan: Banan var stor och det var bra banor, smidigt system vad det gäller inkommande/utgående ekipage. 5/5
 
Parkering: Den låg i nära anslutningen till tävlingen och var rymlig. 5/5
 
Cafeterian: Fanns god mat och annat att äta/dricka. 5/5
 
Funktionärerna: De var trevliga och skötte sitt. 5/5
 
Allämnt: En trevlig anläggning, dock gillar jag inte att den ligger typ mitt bland hus och en stor väg, bussar paserar förbi hela tiden osv. Gräs banan var riktigt bra! 25/30
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan