tips: markarbets övning

Postat den: 2014-02-25 @ 08:46:06 | Vardag | Kommentarer (0)

Tränade för Stina Lilje för nån helg sen och hon hade med denna övning. För mig och Bob var denna övning sjukt nyttig. Jag kommer defenetivt att jobba vidare med den, eftersom jag gillade jag den så mycket så tänkte jag dela med mig av den.
 
Vi hade fem bommar men man kan ha fler om man vill absolut. Den första avståndet ska vara 6m och sen ska det gå till 4,5m. Man får hitta jämna avstånd mellan resterande bommar beroende på hur många man har.
 
Man börjar att ha en friksare galopp till att få en mer samlad galopp genom övningen. Syftet är att man bara ska kunna räta upp sig lite och hästen ska fatta förhållningen. För när man rider ex. en linje och hindrerna ligger på 1.30 så kan man inte börja mixtra i munnen massor utan att förstöra flytet. Så när man kan detta på marken så kommer man förhoppningsvis få en mer uppmärksam häst för sätet.
 
Bob bara sprang igenom denna och tog de två sista i ett svep, hon tipsa mig om att bryta av direkt efteråt när han bara sprang igenom. För att han ska förstå att han inte bara kunde springa igenom. Men sista gången fick vi till det. Vi bytte varv hela tiden.
 
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan