Fälttävlan Nynäshamn P80

Postat den: 2014-06-15 @ 22:58:00 | Tävlingar | Kommentarer (0)

Dressyren gick över förväntan, trodde han skulle ha varit sådär jätte spänd som sist. Men istället var han mjuk och inte rädd för varken staket eller transport (som domaren satt i). Dock så vart min framridning lite för kort så hann inte riktigt få honom exakt där jag ville ha honom. Men vi lyckade genomföra hela dressyren, utan att glömma vägen. Trav delarna och skritt delarna är jag nöjd över. Galoppen däremot sket sig rejält! Han fatta inte när jag gav hjälperna och ja KAOS!
 
Hoppningen tog vi oss igenom, han tycker ju att det är så tråkigt när hindrerna är så små.. Han taggar inte till och hoppar knappt. Sista hindret hoppa han typ stilla stående, men vi gick nolla åtminstone.
 
Terrängen tog vi oss aldrig igenom. Utan vart uteslutna, vi kom till hinder nummer 5. Han ville verkligen inte! Han hoppa typ stillastående på första hindret och sen fick jag stopp på varje hinder fram till 5:an då jag fick två stopp och hade redan blivit utesluten men vad kan de göra om jag försöker igen trotts att jag blivit utesluten skulle ändå inte hoppa eller rida nått mer så lika bra att passa på. Konstigt nog så hoppade han superbra när jag hoppade fram på terränghindrerna ingen tveka då inte.
 
Bob är en jäkligt smart Irländare och han förstår verkligen inte vad han ska göra vid terrängen. När det kommer till banhoppningen så har han stenkoll på vad han ska göra. Men när hindrerna försvinner eller ersätts med stenar och stockar så slår det tvärnit i hans hjärna. Menmen, vi får helt enkelt satsa på banhoppningen (vilket jag redan hade tänkt). Tänkte bara att det kunde få vara lite kul för honom att få testa nått annat, variation är aldrig fel liksom!
  
 
 
1. Framhoppningen till Terrängen 2. Bobs fina knoppar som Madde gjorde, tack!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan