markarbete

Postat den: 2014-06-23 @ 22:52:32 | Träningar | Kommentarer (1)

Hallåjsan Bloggen!
 
Nu har vi klarat av två till ridpass av de många flera. Tycker att båda två passen har gått riktigt bra och Bob fortsätter gå riktigt bra. Vi hade ett markarbetes pass på morgonen och lite mini hinder som vi skuttade på eftermiddagen.
 
Morgonens markarbete bestod utav två serier på varder långsidor. Serie ett: bom - galoppsprång - kryss - kryss och serie två: bom - galoppsprång - upphöjd bom - bom -  upphöjd bom. Han hade lite svårt att hålla galoppen över första bommen och tog gärna nått travsteg så det gällde att jag var rörlig i munnen och hade igång bakdelen hela tiden. Man var tvungen att rida ihop hästarna rätt mycket för att få plats och det gällde verkligen att lägga hästarna rätt på första bommen och inte fokusera på resten. När jag väl hade igång bakdelen så gjorde han serierna riktigt bra!
 
På eftermiddagens markarbete så hoppade vi först fram på ett räcke med en bom framför, han kom fel flera gånger innan vi satte det. Därefter så hoppade vi samma hinder fast som en oxer. Han drog ihop en banan med ca 12 språng som jag kom på två gånger, vi hade bestämda antal galoppsprång på linjerna. Han gjorde det bra första rundan Stefan tyckte att jag skulle vara mer övertygande vad det gällde att landa i rätt galopp och hålla igång bakdelen. Andra rundan var mycket bättre och Stefan tycket att det såg bra ut!
 
Det kom en föreläsare som hette Thomas nått. Han pratade metalträning och ridsporten i helhet typ, den var väldigt intressant. Nu ska jag och Jöns gå och borsta tänderna, imorgon väntar ytligare två ridpass.
 

 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: Mirra - NH och Hoppryttare

Åh va gosig bild <3
Btw: har en Veckans blogg och jag skulle bli super-glad om du deltog! Ju fler gånger du kommenterar desto större chans har du att vinna!
http://mirramarika.blogg.se/2014/june/veckans-blogg.html#comment
Kram <3

2014-06-27 @ 20:18:50
URL: http://mirramarika.blogg.se
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan