Träning för Jannica Wadell

Postat den: 2014-06-06 @ 23:21:11 | Träningar | Kommentarer (0)

I onsdags så tränade jag för Jannica Wadell som sagt, ute på Bönsta. Måste säga att jag tycket väldig mycket om henne som tränare. Man får ju ett intryck direkt och det var bara positivt! Jag tyckte hon hade ett bra upplägg och verkligen såg oss som en individ att jobba med och coachade hela tiden.
 
Det jag söker utav en hopptränare är att jag ska få hjälp med själva hoppningen. Jag vill inte ha någon som sitter och försöker lära mig en massa dressyr och som jag knappt får någon som helt hjälp med hoppningen utav. Jag har liksom en dressyr tränare till det. Sen så vill man ju få hoppa lite större hinder för man ska ju träna högre än vad man tävlar. Hur ska man annars få hjälp och tips på den höjden man tränar. När jag hoppar själv hemma så hoppar jag inte massa stora hinder, utan det är det jag vill få hjälp med utav en tränare. Sen så vill jag få coaching under hela tiden jag rider alltså om jag till exempel hoppar en bana så ska tränaren prata och hjälpa till samtidigt som jag rider och inte ge mig feedbacken efteråt för då får jag inte samma hjälp och kan inte ändra på nått.
 
Som sagt träningen var väldigt lyckad och var super lyxigt att vi endast var två stycken  Kommer nog att fortsätta träna för henne då jag känner att jag fick mycket hjälp och saker att jobba vidare på hemma. Man blir ju inte värlsbäst utav ett ridpass, träning ger färdigheter.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan