Tävlingen - Åtvidabergs ridklubb

Postat den: 2014-03-09 @ 21:45:40 | Tävlingar | Kommentarer (0)

Hellu
 
Vart en riktigt tidig morgon idag gick upp vid fem. Vi rullade ut från stallet med häst i transporten vid 6.45 och så kom vi fram vid 8.30. 
 
På framridningen känndes han jätte seg och han bjöd inte alls till.. Men sen kom jag in på banan och då fan vaknade han till och vart super taggad. Hade svårt bromsa upp honom lite men han visste precis vad som gällde och bara körde. Rundan var lite hattig men änså helt okej, gick nolla och kom en utanför placering.
 
I LB:n så fick jag inte heller den reaktionen jag ville ha på framhoppningen men så fort han kom in till banan då tände han till igen. Han hoppade av jättejätte stort på ett hinder då min förhållning inte riktigt gick igenom och jag skulle ha rätat upp mig mer och tvingar honom komma nära. Och så verkade han inte ha sett övre bommen så vi petade ett i omhoppningen och slutade på en fjärde placering. 
 
Är jättenöjd över dagen ändå, själva meningen nu är ju att vi ska hitta varandra på banan och bli ett starkt team tillsammans! Går inte in för att vinna driekt utan för att lära känna varandra.
 
 
Kom just hem från vårat årsmöte och det som vart bestämt för min del var att jag ska vara med i fältävlans SM iår, vilket ska bli sjukt kul! Sen så hamnade jag med i någon tävlingsgrupp eller nått sånt oxå.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan