träningen igår

Postat den: 2014-03-27 @ 22:34:22 | Träningar | Kommentarer (0)

Hellu
 
Tränade för Karin igår och det gick verligen superbra! Hittade rätt vikt i stigbyglarna så mina vader höll om och mitt skänkelläge vart mycket bättre. Dock så gick han skit från början bara slog emot mina hjälper och vile inte gå fram i traven, jag gjorde verkligen allt för att inte störa honom. Men trotts att jag ändrat allt så jag absolut inte skulle störa honom så fortsätter han att slåemot. Karin gav mig ett spö då och sa att nu har vi gjort allt och varit så snälla för att han ska få tid på sig osv men han måste faktiskt lyssna på mig.
 
Han slutade direkt och gick fram när jag la på spöet en gång sen räckte det. Han fick ett super steg i alla gångarter med ett bra tryck i. Måste tänka på att inte hålla honom med båda tyglarna utan ha honom ställd och ge honom plats på ytter (han ska inte vara förböjd, men inte heller känna sig hållen). Sen har jag en tendes att rida med lite bakåtvikt, det måste bort!
 
Red på en volt i traven och gjorde först två övergångar till skritt. Sen ökade jag på halva volten och minskade traven på halva. Allt för att skärpa upp honom på mina hjälper. I galoppen var han fantastisk, hade ett grymt tryck! Red runt fyrkantspåret i lättsists och gjorde volter på mitten av långsidorna. Gjorde även några byten, han var jättejättejättefin igår så stolt över min prins.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan