Terräng debuten

Postat den: 2014-05-20 @ 09:00:35 | Tävlingar | Kommentarer (0)

Måste säga att det var verkligen jättelänge sen sist nu!! Men tänkte uppdatera er lite om vad som hänt.
 
Förraförra helgen gjorde jag min fälttävlans debut, jag tog mig igenom alla moment sen kan jag inte säga att det gick sådär toppen menmen.. I dressyren så var han jättefin på framridningen men väl inne på banan så fattade han inte alls vad han skulle göra, alla hindrena var borta och något läskigt vitt var runt om, på det stod det en bil allt för nära. Så all energi försvann och han vart som en sten att rubba på. Fick massa avbrott, vägarna sög fick inte ut honom och han gick knappt fram för skänkeln.. Så fick 50,5% och då har han troligen aldrig varit inne på en dressyr bana och det var våran dressyr debut som vi inte ridit in oss på tillräckligt!
 
Banhoppningen tyckte han var på tok för låg (75cm), det står ju både lite större hinder och små hinder där inne och han letade alla större hindren. Men vi kom åtminstonde runt felfria. Terrängen gick ändå rätt bra, fick tre stopp. 
 
Men som sagt detta var våran debut och för att ha tränat terräng två gånger innan och endast ridit igenom dressyrprogrammet två gånger så är jag riktigt nöjd!!
 
 
 
 
 
 
Måste även tillägga att jag hatar den där fula röda saken på skallen, men eftersom jag hade en sammets hjälm så var jag tydligen tvungen att sätta på en sådan för att jag inte skulle bryta nacken om jag skulle ha trillat av.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan