Karin träning

Postat den: 2014-10-08 @ 22:37:35 | Träningar | Kommentarer (0)

Har känt att han har börjat slå lite och inte är lika positiv när jag rider fram honom på långa tyglar. Så bad Karin ta en titt på dressyr sadeln för att se om det kan vara den som spökar, den har hamnat lite i bakåt vikt. Jag köpte den ny för 2 månader sen så man känner ju att den fortfarande borde passa. Fick i varje fall rida i Karins sadel som verkade ligga bra.
 
Det var den bästa passet vi gjort, han går bara från klarhet till klarhet så himla roligt känner verkligen hur han förändras och blir mer ridbar. Hittade verkligen hur jag ska påverka honom och inte bara sitta och lalla runt som jag har en tendens till att göra när jag rider själv när man inte riktigt vet hur man ska gå tillväga. Några korta saker att fortsätta tänka på:
 
- få fram han till handen från skänklarna.
- följ med i sitsen mer neråt så han inte skjuter iväg mig.
- vridningen i överdelen.
- in med armarna och ut med knäna.
- hitta bjudningen och därefter olika steglängder.
- ha honom ställd HELA TIDEN i princip.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan