Tabata och konditions test

Postat den: 2014-10-10 @ 18:32:22 | Vardag | Kommentarer (0)

Hade konditionstest idag på idrotten och det känndes att jag körde två pass tabata igår kan jag säga! Men det ska kännas så man vet att man får ut något av det.

Nu har jag nämnt tabata ett antal gånger, kanske ska förklara vad det är för er som inte vet. Det är högintensiv intervall träning. Man kör 5 övningar ibland 6, åtta upprepningar på vaje övning. Så man ger järnet i 20sek vilar 10sek och repeterar detta 8gånger. Alltså så lurar man kroppen att man är klar men sen kör man fullt ös igen. Jag har märkt stor skillnad sen jag började träna. Man mår så mycket bättre och jag tycker att det är mycket roligare att träna på grupp pass än att gå runt på ett gym själv. Det är så effektivt med tabata då det endast tar 30-40min och man är totalt slut efter då man ger järnet hela tiden! 


Bild från Afrika 2013

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan