träningen igår

Postat den: 2014-10-17 @ 23:08:03 | Träningar | Kommentarer (0)

Gårdagens träning gick överförväntan! Trodde att han bara skulle sparka och att det inte skulle gå alls. Jag hade verkligen all vikt i mina stigbyglar och stod upp under alla övningar för att inte belasta ryggen på honom. La under en handduk under sadelns främre del så att bakvalvet skulle lyftas från ryggen (hovslagarens förslag). 
 
Vi hade övningar från Clinicen för Henrik, eftersom Jannica var med och red för honom. Tyckte verkligen att de var superbra och hon berättade vad han hade sagt osv, superbra verkligen tråkigt bara att jag inte var där och kunde titta..
 
Hoppade bara 1m som högst pga av saldeln osv. Men kan säga med min lätta sits så hoppade han som aldrig förr, han gick på storhäst avstånd hela banan och han brukar inte ens räcka fram på ponny. Han hoppade stort och fint och kröp inte ihop, precis som han ska göra! Helt otrolig häst jag sitter på! Tyvärr filmade inte pappa.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan