Fredag/Mjölby LA

Postat den: 2015-11-21 @ 23:39:17 | Tävlingar | Kommentarer (0)

Här lyser det med frånvaro. Igår så hade jag först sovmorgon sen bara en lektion i skolan (alltid så lyxigt på fredagar). Efter lektionen åkte jag och till Bobbi. Red honom i ridhuset, eftersom jag inte hade hoppat något sen tävlingen förra helgen så byggde jag fram bom-räcke-bom. Hoppade det bara några gånger på en lägre höjd och sen två gånger på 110 typ. Bara så jag fick några språng i kroppen, han gjorde det galant min prins. Resten av kvällen spenderade jag framför serier, så skönt att inte göra någonting för en gångs skull.
 
Idag var jag och tävlade i Mjölby, hoppade en LA. Eftersom marken har frusit så fanns det inga möjligheter för fram ridning, utan fick skritta och trava på en asfalts väg.. Jag brukar alltid rida fram honom på långa tyglar och bara låta honom rulla och komma igång, så det blev lite kaos. Men han var jättefin på alla hinder. Vi gick nolla och kom 2:a. Han kom bra på alla hinder förutom ett då han la in ett extra språng trotts att jag försökte få honom att hoppa lite utifrån, men det ville han inte minsann. (Tyvärr var allas telefoner döda så det blev ingen film).
 
Är verkligen jätte nöjd över våra fina resultat vi gjort i höst. All tid jag lagt ner på denna ponny har visat sig vara värt det. Kunde aldrig fått en bättre bästa vän som ställer upp i alla lägen. Han är verkligen så fin och tycker det är så kul att vara ute och tävla. Sån energi som han får så fort han inser att det är tävling, helt otroligt. Han tycker springer bredvid en och vill bara iväg. Älskar min lilla prins!
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan