Jannica träning

Postat den: 2015-11-11 @ 22:45:05 | Träningar | Kommentarer (0)

Hellu, möttes av ett glädjande PIM imorse utav en lärare som fortfarande är sjuk så första och sista lektionen blev inställd. Skulle dock behöva ha hennes hjälp, hehe! Blev därför en kort dag i skolan så skönt.
 
Träningen för Jannica idag gick super. Först red vi lite travbommar, vilket var längesen jag gjorde då jag inte haft orken att släpa bommar hit och dit. Trotts det gjorde han det riktigt bra, har tidigare haft lite problem då vi inte riktigt har hittat rythmen och jag har stört honom i munnen. Men idag bara dansade han fram över dom. Galoppbommarna gick väldigt bra i vänster varv, lite sämre i höger.
 
Han hoppade som en gud, speciellt trekombinationen. Näst sista rundan var klockren, han var riktigtriktigt fin då! Synd att vi inte fick det på film :( Jag börjar även att göra mer rätt nu, trotts att det ibland kommer nån spark så har jag kvar min balans och gör ingen stor grej av det. Mina skänklar och händer är mer stilla och jag hoppar inte före honom (har helt enkelt fått en bättre sits av allt tränade).
 
Började passet utan sporrar men tog dem efter en liten stund då han inte riktigt tog skänkeln. Blev så stor skillnad efter jag tagit dem, det var som om han vaknade till. Har under ett tag kört utan helt då min skänkel inte varit stadig och han har blivit arg på mig, men senaste veckan har jag börjat använda dom. Tror nästan att jag kör med sporrar på tävlingen i helgen.
 
 
Har seriöst typ inga nya bilder på Bob, det har skett så stor förändring så det är sjukt!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan