Mockingjay part 2

Postat den: 2015-11-26 @ 23:18:00 | Vardag | Kommentarer (0)

Idag har varit en sån dag då det känns som om jag gjort tusen saker. Startade dagen med sovmorgon som följdes av två lektioner i skolan. Vid 13.30 satt jag på hästryggen och red ett pass för Annette. Vi fortsatte med våran sits träning, fick beröm över de framsteg som jag gjort. Kan nu mera sitta ner i sadeln istället för att hela jag studsar och far. I höger varv fick jag till det riktigt bra, måste dock tänka på att vrida in min högra fot och sänka hälen. Vänster varv är ju som sagt svårare, då måste jag tänka på:
- Att jag har ett "extra revben" på vänster sida så jag sitter rakt och inte lutar mig innåt.
- Min höger arm ska vara placerad in till min kropp.
- Mina vänstra hand får inte gå bakåt.
- Mina händer ska vara mer stabila.
- Måste böja mina knän och lägga skänkeln lite längre bak (så det inte blir stolsits).
 
Som sagt ridning är inte lätt och det är så små detaljer som räknas. Varför det är svårare i vänster varav är för att Bob är van vid att jag sitter snett och varför jag gör det är för att han har svårare i det varvet, blir som en ond cirkel. När jag väl sätter mig till rätta måste han balansera upp sig och gå rätt, vilket då blir jobbigt. Han ruskade jätte mycket med huvudet, så vi gjorde en knopp men han fortsatte troligen ett tecken på att han tyckte att det var jobbigt. Detta är så sjukt viktigt att sitsen är korrekt för att ridningen ska bli bra, är så glad över att Annette orkar tjata på mig!
 
Efter jag gjort klart allt i stallet åkte jag hem åt, bytte om och tränade tabata i 30-40min. Sen gjorde jag och mamam lite ärenden på stan. För att sen åka hem äta, duscha för att gå på bio (Mockingjay) med Amanda. Filmen var lite lustig fattade inte allt, men ändå bra! Nu ska jag sova och ladda för en ny dag imorgon, godnatt.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan