Nära en flygtur

Postat den: 2015-11-23 @ 23:33:00 | Vardag | Kommentarer (0)

Som rubriken lyder så var det nära att jag fick en flygtur idag, hehe. Red Bob i ridhuset och så gick han inte fram för skänkeln ordentligt så då gick jag på honom. Han vart inte så glad och sparkade så jag hamnade framför sadeln trodde verkligen att jag skulle åka av men nejdå, jag kravlade mig tillbaka på något vänster. Vet inte hur jag lyckades ta mig från att hänga runt halsen i galopp till att jag satt i sadeln igen.
 
I början gick det verkligen skit, han var spänd och tog inte skänkeln. Men efter mycket jobb så tycker jag att han blev rätt fin, han slappnade av åtminstone. Tar väldigt lång tid innan man kommer till någon ridning, han kräver sin uppvärmning. Jag har reflekterat lite över min sits osv och kommit fram till att när jag står upp i galoppen så sparkar han mer än om jag sitter ner. Mitt mål idag var att kunna stå upp i galopp och bara kunna rulla på, vilket jag kunde i slutet.
 
Här kommer en liten filmsnutt av min av travning. Ser ut som jag stressar i min lättridning haha, en skänkeln och handen är relativt still. Så otroligt nyttigt att se sig själv rida, man har ju en känsla men jag vet inte exakt hur den känslan ser ut.
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan