Wiseman

Postat den: 2015-11-29 @ 22:57:21 | Vardag | Kommentarer (1)

Hellu, igår så jobbade jag i stallet hela dagen så var väldigt trött när jag kom hem! Red Bob på ett bettlöst träns, vilket gick skit. Det var så svårt hajade inte hur jag skulle rida så gav upp tillslut, haha. Ska be Annette hjälpa mig med det någon dag. Eftersom han är väldigt känslig allmänt så tänkte vi att han kanske skulle ha lättare att ta stöd på det, vi ska även prova ett lite tjockare tvådelat och kanske ett goldwing bett som ska ligga stilla i munnen och passa känsliga hästar. Det är bara att prova sig fram, han går just nu på tredelat och det fungerade bra förut men det fyller inte sin funktion längre.
 
Idag åkte jag till stallet direkt på morgonen gick på en promenad med Bob och klippte en häst i stora stallet. Sen åkte jag till Jönsson och red Wisse. Då Ellen har gjort illa sitt finger så har hon svårt att rida så jag hoppade honom lite. Gick helt okej, han kräver så mycket ridning och det var andra gången jag red honom på banan. Vissa språng vart helt okej, hade väldigt svårt att känna avstånd innan det var försent och sen är det ju såklart skillnad på att rida storhäst och ponny. Jag har ju utvecklat min sits på Bob men när jag satte mig på Wisse kändes det som om jag bara fladdrade runt igen, haha. Men det var jätteroligt och lärorikt. En superfin häst som hon kommer ha så kul med!
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Postat av: E

Tycker du gjorde det jättebra!! Han blir ju extra pigg och glad när hinder kommer fram! Jag tackar för hjälpen :)

2015-11-30 @ 10:23:09
URL: http://nouw.com/ellenochida
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan