Annette hjälp

Postat den: 2015-10-23 @ 20:37:07 | Träningar | Kommentarer (0)

Annette hjälpte mig som sagt med Bob idag. Vi la all fokus på min sits då jag inte är tillräckligt stadig i den, utan mina händer kan inte vara stilla och mina ben måste slappna av ordentligt. Så red utan stigbyglar hela passet, känndes i magen efteråt kan jag säga. Det är helt enkelt min mellan del som behöver stärka sig.
 
Mina armar skulle jag ha tätt intill kroppen. Tyglarna (speciellt inner) får jag inte ta emot mig, utan bara leda innåt frammåt om det behövs. Måste kunna ha mina händer stilla därframme för nu är det som om Bob förväntar sig att jag ska göra nått och vi kommer aldrig till någon harmonisk ridning utan jag är hela tiden där och stör honom.
 
Sen måste jag även ha vikten mitt över hästen och inte sitta mer på någon sida. Får bara vrida överkroppen, höfterna ska fortfarande vara rakriktade. Mina hälar ska vara nedsläppta även när jag inverkar så att jag då inte drar upp hälen, som jag har en tendens till att göra.
 
Helt enkelt så var det ett bra ridpass, om jag nu ska starta MSVB nästa år så måste jag ha full koll på mig själv. Tycker att det är superbra att Annette verkligen säger som det är. Det är då jag utvecklas som mest. I slutet skötte jag mig och då vart även Bob fin och genomsläpplig.
 
Oj, vilket långt inlägg det var hoppas det är någon som pallar läsa! Imorgon ska jag skriva högskoleprovet, önska mig lycka till det lär behövas, hehe.
 
 
Det här vad länge sedan, vad vi har utvecklats sen dess helt otroligt!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag är gärna med i bloggtävlingar
- Elaka kommentarer kan ni hålla för er själva!(har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan